1 Mayıs 2014 Perşembe

Bir kadını takdir etmekle başlayacak herşey...

2005-2006 yıllarında ürün/hizmet odaklı yaptığımız araştırmalar yetmemiş olacak ki, bir de genel yaşam tarzı araştırması yapalım, insanların gündemlerini öğrenelim, müşterilerimize bu bilgileri sunalım demiştik.
Bu amaçla Türkiye'nin çeşitli illerinde gençlerle, kadınlarla, çalışan bireyler ile toplantılar yaptık, sohbetler düzenledik.
Her yaşam grubunun elbette çeşitli sorunları vardı ama bir ev hanımının söylediği cümleyi kafamdan atamıyordum, bana çok ağır gelmişti:

"Aynaya baktığımda kocaman bir 0 görüyorum."

Ev hanımları gerek kendi yakın çevrelerinden, gerek toplumdan saygı görmediklerinden şikayet ediyorlardı ve o cesaretli kadının söylediği bu cümle, gerçeği; bir dikenli tele takılmışcasına acıtarak gözler önüne seriyordu.

Elbette bir marketing research şirketi bu acı yorumun sosyolojik tarafları ile ilgilenmezdi, ilgilenmedi de.
Bu bilgiyi müşterilerine "reklamında kadını yücelt" tavsiyesi ile vermekten daha yüce şeyler yapamazdı, yapmadı.

O gün bana istifa etmeyi düşündürten bu ağır sözün, bir kadının saygı göremeyişinin yıllarla beraber topluma, çeşitli mesleklere nasıl sirayet ettiğini görüyorum. Bir kadını değersizleştiren sistem elbette diğer rollerin, görevlerin de kıymetini bilemeyecekti. Bugün öğretmenlere, doktorlara uygulanan şiddetin başlangıç noktası burada aranabilir diye düşünüyorum.

Ve çözüm olarak,
"bir kadını takdir etmekle başlayacak herşey" diyorum.
Saygı gören ve doğurma yeteneği ile saygıyı çoğaltan kadınlar eliyle,
daha güzel günler görmek dileğiyle...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder