16 Nisan 2014 Çarşamba

Ninni ninelere mi kaldı?

Bloggerda yeni olunca her yazıyı yayınlama aşamasında bir şeyler öğreniyorum.
Mesela ilgi alanları kısmına yazılan konular link oluyor ve aynı ilgiye sahip blogları görme imkanı sağlıyor. Güzel bir özellikmiş ;)

İlgi alanıma ninniler yazdım. Ve merak ettim başka kimler bu konuya ilgi duyar. Hiçbir yönlendirme yok!
Yüzlerce anne blog tutuyor ve kimse ninni yazmamış mı, anlayamadım doğrusu.

Bazı ebeveyn kitaplarında çocukları uyuturken uygulanabilecek yöntemlerden bahsediliyor. Hiçbirine özel olarak değinmeyeceğim, illa bahseden vardır ;)
Yadırgadığım bir şey ninniye alıştırmayın önerisi (önerimi diyeyim artık soneri mi daha uygun düşer)
Ninni ki; bir bebeğin tıpkı emzirme gibi anneyle özel bağ kurduğu anlardan güzel bir an.
Ağrısı olan bebeğe ninni söylendiğinde ağrısının dindiği; ağlamasının azaldığı yönünde araştırmalar var.
Beynin ses yeteneği ile ilgili kısımlarını geliştirir.
Büyüdükçe kelime hazinesine katkı sunar.
Hayal dünyası genişler. 
Tüm bu rasyonel sonuçlardan öte, hasılı kelam: Ninni güzeldir...

Ninni dedim uyuttum
Bebem seni büyüttüm
Nice gece seninle
Ne uykular kuruttum...

Ninni güzeldir...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder